Om

Diagnose Specialisten er:
  • Udlært mekaniker hos Automester i 2000
  • Uddannet trin 3 tekniker hos Toyota i 2004
  • Uddannet Bosch System Tekniker i 2009
  • Certificeret el og hybridbil tekniker i 2013
  • Stor erfaring i benzin og diesel motorer samt i alle sikkerheds, udstyrs og komfortsystemer
  • Jeg har mange teori og praktiktimer bag mig med en bred viden om mange bilmærker i stedet for en koncentreret viden om et enkelt bilmærke – mere end 20.000 timers erfaring med fejlfinding
  • Er jævnligt på kursus for at holde mig ajour med den nyeste teknik i biler
  • Har udelukkende beskæftiget mig med, og levet af fejlfinding siden 2004
Om Bosch Systemtekniker uddannelsen:

Ønsker man at videreuddanne sig, er Bosch Systemtekniker uddannelsen en af de mest eftertragtede efteruddannelser, man som mekaniker kan tage idag. Grunden til det er, at uddannelsen også kaldet BST er meget omfattende, og kravene til den enkeltes evner indenfor fejlfinding er høje. Uddannelsens minimumskrav er, at man er uddannet automekaniker eller autoelektriker og har gennemført alle de kurser som hører til uddannelsen bestående af 14 kurser, som har en varighed af sammenlagt 42 dage fordelt på 2 og 3 dages kurser. Kurserne tages hos Bosch Training Center i Ballerup. Der skal påregnes en hel del praktiske timer med udvidet fejlfinding på værkstedet, så typisk er varigheden 3-5 år, før man er klar til at gå op til den endelige BST eksamen. Uddannelsen er meget koncentreret om fejlfinding på biler, men spænder alligevel vidt. Der kan bl.a. nævnes intensive kurser i:

  • Benzin og dieselsystemer
  • Elektronik kendskab og komponentforståelse
  • Testerbrug og måleteknikker
  • Komfort og sikkerheds-systemer
  • Hybridteknik og sikkerhed
  • Elbiler teknik og sikkerhed
  • Aircondition og produktkendskab
Bosch Systemtekniker